Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak minister Nowak wybierał nowe drogi do budowy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
12-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jak minister Nowak wybierał nowe drogi do budowy?
fot. Bielsko, commons.wikimedia.org, GNU FDL
Od tygodnia znamy pierwsze z inwestycji drogowych, jakie Ministerstwo Transportu zaplanowało na lata 2014-2020. Wiele środowisk zastanawia się, czym kierował si minister Nowak przygotowując nowy załącznik do programu budowy dróg na lata 2011-2015. Z odpowiedzią spieszy jego zastępca, Maciej Jankowiak.

Podczas posiedzenia komisji infrastruktury wiceminister powiedział, że załącznik nr 5 zawiera inwestycje, których realizację ministerstwo chce rozpocząć, by nie tracić tak zwanego okresu martwej ciszy. Wytłumaczył, że przygotowanie inwestycji trwa długo i gdyby resort czekał z tymi pracami do pojawienia się środków, pojawiłaby się luka inwestycyjna.

– Wiedząc, że te środki będą i są zapewnione w znaczącej liczbie, zdecydowaliśmy się ogłaszać przetargi na kluczowych odcinkach dróg, żeby w płynny sposób zapewnić proces przeprowadzania inwestycji – oznajmił Maciej Jankowski.

Czym kierowało się Ministerstwo Transportu wybierając inwestycje do załącznika? - Chcielibyśmy uzupełnić przerwy na sieci dróg krajowych, które powstały z różnych powodów – kłopotów z wykonawcami, spraw środowiskowych – mówił wiceminister.

Jankowski potwierdził, że patrząc na mapę wykonywanych inwestycji oraz drogi istniejące, widoczne są przerwy i uzupełnienie tych luk będzie priorytetem w najbliższych latach. Kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść niektórych inwestycji było zaawansowanie ich przygotowania. – Często wybierano te odcinki, dla których wstępne prace są już zaawansowane i szybciej będzie można przystąpić do kolejnych etapów postępowania – wyjaśnił wiceminister Jankowski.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Premier Kopacz: 107 mld zł na Program Budowy Dróg Krajowych

Drogi i autostrady

Premier Kopacz: 107 mld zł na Program Budowy Dróg Krajowych

Emilia Derewienko 26 sierpnia 2015

Jest petycja w sprawie budowy drogi S19

Drogi i autostrady

Jest petycja w sprawie budowy drogi S19

Edyta Wsół 25 sierpnia 2015

MIR potwierdza: Obwodnica Zabierzowa wśród priorytetów w PBDK 2014-2023

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Premier Kopacz: 107 mld zł na Program Budowy Dróg Krajowych

Drogi i autostrady

Premier Kopacz: 107 mld zł na Program Budowy Dróg Krajowych

Emilia Derewienko 26 sierpnia 2015

Jest petycja w sprawie budowy drogi S19

Drogi i autostrady

Jest petycja w sprawie budowy drogi S19

Edyta Wsół 25 sierpnia 2015

MIR potwierdza: Obwodnica Zabierzowa wśród priorytetów w PBDK 2014-2023

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5